پنل گرمایش از کف شانه تخم مرغی

فوم گرمایش از کف شانه تخم مرغی نوعی از عایق حرارتی است که برای جلوگیری از انتقال حرارت از کف در لوله کشی و تاسیسات پروژه های ساختمانی استفاده می‌شود و برای اجرای سیستم گرمایش از کف در ساختمانها می باشد . ابداع و تولید عایق فوم گرمایش از کف شانه تخم مرغی انقلابی در زمینه سرعت و بهینه سازی سیستم های گرمایش از کف به شمار می رود.

 پنل های شانه تخم مرغی گرمایش از کف ( فوم شانه تخم مرغی ) با مواد اولیه پلی استایرن انبساطی نسوز در ابعاد 69*106 تولید می شود که بسیار نرم و انعطاف‌پذیر هستند و قابلیت جذب و رهاسازی حرارت را دارند. با استفاده از عایق شانه تخم مرغی، می‌توانید از هدر رفت حرارت جلوگیری و فضا را در دماهای مناسب نگه دارید. طراحی فوم شانه تخم مرغی اجرای گرمایش از کف را آسان تر و دقیق تر کرده و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد. . این عایق دارای دندانه هایی برای هدایت مسیر لوله های گرمایش از کف بدون نیاز به بست می باشد. از این رو اجرای سیستم لوله گذاری گرمایش از کف با استفاده از پنل عایق شانه تخم مرغی بسیار سریع و بهینه است و باعث افزایش سرعت و راندمان تیم تاسیسات در ساختمان سازی می گردد.

فوم شانه تخم مرغی به دلیل دارا بودن زبانه کنار یکدیگر قفل شده و موجب یکپارچگی در سطح می شود. این عایق دارای دندانه هایی 4.5 میلی متری برای هدایت مسیر لوله های گرمایش از کف بدون نیاز به بست می باشد همچنین این دندانه روی این صفحات مانع از تماس مستقیم لوله یا عایق شده و از انتقال مستقیم حرارت به فوم جلوگیری می کند. این نوع فوم گرمایش از کف علاوه بر خاصیت هدر نرفتن انرژی گرما به سمت پایین دارای ویژگی اکوستیک یا عایق صوتی هم می باشد و برای انواع لوله های پنج لایه از جمله سوپر پایپ، نیوپایپ ،ایزوپایپ و …. قابل اجرا می باشد . از این رو اجرای سیستم لوله گذاری گرمایش از کف با استفاده از پنل عایق شانه تخم مرغی بسیار سریع و بهینه است و باعث افزایش سرعت و راندمان تیم تاسیسات در ساختمان سازی می گردد. مزیت اصلی این سیستم معلوم بودن فاصله لوله های آماده و اتصالات نگهدارنده لوله است. لوله‌ها را می‌توان به فاصله حتی ۵۰ میلی‌متر از هم قرار داد. تمامی این موارد باعث راحتی و افزایش سرعت کار لوله کش و مجری تاسیسات می گردد.

مزایای عایق گرمایش کف شانه تخم مرغی

بهره گیری از فوم تخم مرغی موجب میشود گرما به سمت بالا و محیط داخل هدایت گردد و از این طریق از هدر رفتن انرژی و گرما جلوگیری در مصرف آن صرفه جویی قابل ملاحظه ای شود . برخی از مزایای فوم یونولیتی شانه تخم مرغی گرمایش از کف از قرار زیر است:

    • ایمن سازی و فاصله گذاری لوله ها را فراهم می کند

    • قابل استفاده با روکش های سنتی و مایع

    • مناسب برای تمامی طرح های لوله کشی

    • برای مناطق بزرگ با شکل منظم خوب است

    • قابل نصب بر روی سطوح جایگزین

    • درجه حفاظت بالا در برابر تردد پا در حین ریختن کف کشی

    • عدم نیاز به بست خاردار برای تعیین مسیر لوله

    • نصب آسان و افزایش سرعت قسمت تاسیسات در ساخت پروژه

    • اتصال آسان پنل ها و کاهش زمان اجرا

    • مقاوم بودن در مقابل حریق وآتش سوزی

    • جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرما ساختمان از کف و بازدهی سیستم گرمایشی را به حداکثر ممکن رساند

    • سازگار به تمامی کف پوش ها

    • امکان جا گذاری لوله با دقت بالا

    • صرفه جویی در وقت و هزینه

پنل های گرمایش کفی 69*106 توسط قالب از مواد پلی استارین انسباطی نسوز (EPS )
با مقاومت مکانیکی بالا و قابلیت اتصال به یکدیگر توسط لبه های قفل شونده مناسب برا عبور لوله های سایز 16-20 MM با فاصله مضربی 4.5 سانتی متر می باشد

این فوم ها علاوه بر اینکه وزن نهایی پروژه را کاهش می دهد و از فشار بر لوله ها جلوگیری می کند، موجب جلوگیری از هدر رفت انرژی از سمت پایین نیز می شود که راندمان پروژه را افزایش چشمگیری می بخشد.

در آپارتمان ها اغلب اوقات صدای زیادی بین طبقات و از طریق سقف ها ردوبدل می شود. فوم شانه تخم مرغی تاثیر بسزایی در کاهش سروصدا داشته وشبیه به یک نوع عایق صوتی نیز عمل می کند.

نظم لوله ها در  گرمایش از کف ، کار بسیار مهم است. برای تقسیم حرارت به شکل یکسان در تمام کف نیاز به خواباندن لوله ها به شکل منظم است. یکی از دلایل مهم استفاده از فوم شانه تخم مرغی این است که لوله ها حین اجرای پروژه حرکت نمی کنند و در نهایت گرمادهی یکدستی را تجربه خواهید کرد.

این فوم های شانه تخم مرغی از جنس پلی استایرن هستند و در برابر حرارت زیاد آتش نمی گیرند و از  ایمنی خوبی برخوردار هستند.

نصب عایق فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف

برای نصب عایق فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف، ابتدا باید سطح کف را تمیز کرد و از هرگونه گرد و غبار و رطوبت خارج کرد. سپس عایق شانه تخم مرغی را با ابعاد مناسب برش داده و روی سطح کف قرار دهید. برای نصب دائمی، می توانید از چسب سیلیکون استفاده کنید و عایق را به کف چسبانید. برای نصب موقت، می توانید از چسب دو طرفه استفاده کنید و عایق را به کف چسبانید. در هر دو حالت، بعد از نصب عایق می توانید آن را با یک لایه فوم پشتی تقویت کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

گرمایش مطبوع
گرمایش از کف
گرمایش مطبوع با گرمایش از کف

دیدگاهتان را بنویسید